This page requires a JavaScript-enabled browser
Instructions on how to enable your browser are contained in the help file.
4. ΑΕΡΟΝΑΥΤΙΛΙΑ
1.
Α1. Τι είναι ίχνος;
a) Η οριζόντια απόσταση μεταξύ δύο σημείων στο έδαφος.
b) Η επί της επιφανείας της γης προβολή των διαδοχικών θέσεων του ΣμηΕΑ κατά την πτήση.
c) Η διεύθυνση προς την οποία δείχνει ο διαμήκης άξονας του αεροσκάφους.
d) Η περιοχή προς την οποία κατευθύνεται το αεροσκάφος.
2.
Α2. Ύψος σχετικό (height) σημαίνει:
a) Κατακόρυφη απόσταση ενός σημείου ή αντικειμένου που μετράται από μια καθορισμένη θέση (π.χ. έδαφος).
b) Υψόμετρο αεροδρομίου.
c) Η κατακόρυφη απόσταση ενός σημείου ή αντικειμένου από τη μέση στάθμη της θάλασσας.
d) Τα α και β σωστά.
3.
Α3. Πορεία “Heading” είναι:
a) Η κατεύθυνση προς την οποία δείχνει ο διαμήκης άξονας του ΣμηΕΑ, εκφραζόμενη συνήθως σε μοίρες από το Βορρά.
b) Η περιοχή προς την οποία κατευθύνεται το ΣμηΕΑ.
c) Η περιοχή από την οποία έρχεται το ΣμηΕΑ.
d) Κανένα από τα ανωτέρω.
4.
Α4. Απόλυτο Ύψος (Altitude) καλείται η κατακόρυφη απόσταση επιπέδου, σημείου ή αντικειμένου που θεωρείται σαν σημείο μετρούμενο από:
a) Καθορισμένη θέση.
b) Το σημείο αναφοράς του αεροδρομίου.
c) Την μέση στάθμη θαλάσσης.
d) Το υψόμετρο του αεροδρομίου.
5.
A5. Όλοι οι χειριστές γνωρίζουν ότι το μαγνητικό πεδίο της Γης έλκει τη βελόνα της πυξίδας και την στρέφει πάντοτε προς το Βορρά. Γνωρίζουν επίσης ότι ο Βορράς που μας δείχνει η πυξίδα είναι
a) Ο λεγόμενος Μαγνητικός Βορράς.
b) Ένα σημείο στη γη χίλια μίλια νοτιότερα του Βόρειου Πόλου.
c) Περίπου στη θέση 86.5˚N , 172,6˚W κατά το 2017.
d) Όλες οι παραπάνω απαντήσεις είναι σωστές.
6.
A6. Στην αεροναυτιλία μαγνητική απόκλιση (Variation) ονομάζεται:
a) Η διαφορά (ως γωνία) μεταξύ αληθινού βορρά και του μαγνητικού βορρά;
b) Η διαφορά (ως γωνία) μεταξύ της πορείας πυξίδας και του μαγνητικού βορρά.
c) Η διαφορά(ως γωνία) μεταξύ της αληθινής πορείας και της πορείας πυξίδας
d) Καμία από τις παραπάνω απαντήσεις δεν είναι σωστές.
7.
A7. Με βάση το γεγονός ότι η γη δεν είναι τέλεια σφαίρα και εφόσον το ΣμηΕΑ πετάει στην Ελλάδα, μία μοίρα γεωγραφικού πλάτους και μια μοίρα γεωγραφικού μήκους ισούται με
a) 67 ναυτικά μίλια για το πλάτος και 40 για το μήκος.
b) 60 ναυτικά μίλια για το πλάτος και 47 για το μήκος.
c) 47 ναυτικά μίλια για το πλάτος και 60 για το μήκος.
d) Καμία από τις παραπάνω απαντήσεις δεν είναι σωστές.
8.
A8. Στην αεροναυτιλία το Αληθές ίχνος (True Course) είναι:
a) το ίχνος πυξίδας διορθωμένο για την απόκλιση (Variation).
b) το μαγνητικό ίχνος διορθωμένο για την παρεκτροπή (Deviation).
c) η αληθής πορεία (True Heading) διορθωμένη για τον άνεμο.
d) η αληθής πορεία (True Heading) διορθωμένη για απόκλιση (Variation).
9.
A9. Σχετική διόπτευση ενός σημείου είναι η γωνία που σχηματίζεται μεταξύ
a) του διαμήκη άξονα του ΣμηΕΑ και της ευθείας που περνάει από το ΣμηΕΑ και το σημείο.
b) της πορείας και του ίχνους του ΣμηΕΑ προς το σημείο.
c) της μαγνητικής και της αληθούς πορείας του ΣμηΕΑ.
d) Κανένα από τα ανωτέρω δεν είναι σωστό.
10.
A10. Στην αεροπορία ο κόμβος
a) ισούται με ένα ναυτικό μίλι ανά ώρα.
b) είναι η μονάδα μέτρησης της ταχύτητας του αεροσκάφους.
c) ισούται με 1852 μέτρα ανά ώρα
d) Όλα τα ανωτέρω είναι σωστά.
11.
A11. Ένα ( 1) Ναυτικό Μίλι ισούται με
a) 1852 μέτρα
b) 6076 μέτρα
c) 1852 πόδια
d) Κανένα από τα ανωτέρω δεν είναι σωστό.
12.
A12. Το γεωγραφικό μήκος και πλάτος
a) ενός σημείου αποτελούν τις γεωγραφικές συντεταγμένες του σημείου αυτού.
b) είναι η απόσταση ενός τόπου από τον πρώτο μεσημβρινό και η απόσταση σε μοίρες του παράλληλου κύκλου που περνά από τον τόπο ως προς τον ισημερινό της γης αντίστοιχα.
c) αποτελούν το λεγόμενο «γεωγραφικό στίγμα και στις αναφορές πρώτα δίνεται το γεωγραφικό πλάτος και στη συνέχεια το γεωγραφικό μήκος.
d) Όλα τα ανωτέρω είναι σωστά.
13.
A13. Τι ονομάζεται στην αεροναυτιλία έκπτωση (drift)
a) Η γωνία μεταξύ πορείας και ίχνους του ΣμηΕΑ .
b) Η γωνία μεταξύ μαγνητικού βορρά και βορρά πυξίδας.
c) Η γωνία μεταξύ αληθή βορρά και μαγνητικού βορρά.
d) Κανένα από τα ανωτέρω δεν είναι σωστό
14.
A14. Το ΣμηΕΑ πετάει με 30 Kt και έχει να καλύψει 15ΝΜ. Σε πόση ώρα θα φθάσει
a) Σε 60 λεπτά.
b) Σε 90 λεπτά.
c) Σε 30 λεπτά.
d) Κανένα εκ των ανωτέρω.
15.
A15. Σε αεροπορικό χάρτη κλίμακας 1:500.000. Τι απόσταση αντιπροσωπεύουν τα 5 εκατοστά;
a) 2,5 χιλιόμετρα.
b) 25 χιλιόμετρα.
c) 50 χιλιόμετρα.
d) Τίποτε από τα υπόλοιπα.
16.
A16.Σε αεροπορικό κλίμακας 1:250.000. Τι απόσταση αντιπροσωπεύουν τα 4 εκατοστά;
a) 1 χιλιόμετρο.
b) 6,25 χιλιόμετρα.
c) 10 χιλιόμετρα.
d) Κανένα από τα παραπάνω δεν είναι σωστά.
17.
A17. Ένα λεπτό γεωγραφικού πλάτους ισούται με
a) ένα ναυτικό μίλι.
b) ένα χιλιόμετρο.
c) 60 ναυτικά μίλια.
d) 60 χιλιόμετρα
18.
A18. Πετάμε με 60 Kt για 1,5 ώρα. Τι απόσταση θα καλύψουμε;
a) 40ΝΜ.
b) 90ΝΜ.
c) 60 ΝΜ.
d) Τίποτε από τα ανωτέρω.
19.
A19. Ποιο από τα παρακάτω χαρακτηριστικά έχει ένας ποιοτικός χάρτης;
a) Διατηρούνται οι αναλογίες (ισόχωρον) και τα σχήματα (ορθομορφισμός).
b) Λοξοδρομίες και μέγιστοι κύκλοι παρίστανται ως ευθείες.
c) Η κλίμακα είναι σταθερή παντού στο χάρτη και υπάρχει τέλεια συναρμολόγηση
γειτονικών φύλλων του χάρτη.
d) Όλες οι ανωτέρω απαντήσεις είναι σωστές.
20.
A20. Κατά τη διάρκεια μιας πτήσης, η έκπτωση (Drift) ενός ΣμηΕΑ οφείλεται:
a) Στον άνεμο.
b) Στην πλαγιολίσθηση.
c) Στις αναταράξεις.
d) Στην διαφορά μεταξύ πραγματικού και μαγνητικού βορρά.
21.
A21. Να χαρακτηριστούν κατάλληλα ως «ΣΩΣΤΗ» ή «ΛΑΘΟΣ» οι παρακάτω προτάσεις:
Πρόταση Ι: «το Greenwich έχει γεωγραφικό μήκος 000° 00’ 00’’».
Πρόταση ΙΙ: «Αν οι τόποι αναχώρησης και άφιξης έχουν συντεταγμένες 030 ° 00’ 30’’W και 040 ° 00’ 30’’Ε αντίστοιχα, τότε η διαφορά μήκους που έχουν είναι 010° 00’ 00’’W».
a) Σωστή μόνο η Πρόταση Ι .
b) Σωστή μόνο η Πρόταση ΙΙ.
c) Και οι δύο σωστές.
d) Και οι δύο λάθος.
22.
A22. Αληθές ύψος (True Altitude) είναι:
a) Το ύψος πάνω από την ισοβαρική επιφάνεια των 1013 hPa.
b) Το ύψος από την επιφάνεια του υποκείμενου εδάφους ή θάλασσας.
c) Το ύψος από την Μέση Στάθμη της Θάλασσας.
d) Τίποτε από τα παραπάνω.
23.
A23. Να χαρακτηριστούν κατάλληλα ως «ΣΩΣΤΗ» ή «ΛΑΘΟΣ» οι παρακάτω προτάσεις:
Πρόταση Ι: «όταν πετάμε ακολουθώντας τόξο μέγιστου κύκλου, τότε διαγράφουμε λοξοδρομικό ίχνος».
Πρόταση ΙΙ: «ορθομορφισμός σε ένα χάρτη γενικά σημαίνει να διατηρούνται τα σχήματα».
a) Σωστή μόνο η Πρόταση Ι.
b) Σωστή μόνο η Πρόταση ΙΙ.
c) Και οι δύο σωστές.
d) Και οι δύο λάθος.
24.
A24. Να χαρακτηριστούν κατάλληλα ως «ΣΩΣΤΗ» ή «ΛΑΘΟΣ» οι παρακάτω προτάσεις:
Πρόταση Ι: «150˚ και 50' τόξου γεωγραφικού μήκους αντιστοιχούν σε χρόνο 10 h 3 min 20 sec».
Πρόταση ΙΙ: «15˚ τόξου γεωγραφικού μήκους αντιστοιχούν σε 60 min χρόνου».
a) Σωστή μόνο η Πρόταση Ι.
b) Σωστή μόνο η Πρόταση ΙΙ.
c) Και οι δύο σωστές.
d) Και οι δύο λάθος.
25.
Α25. Σε περίπτωση απώλειας σήματος GPS ο χειριστής ΣμηΕΑ:
a) Δεν χρειάζεται να εφαρμόσει χειρισμούς διόρθωσης ανέμου
b) Πρέπει να εφαρμόζει χειρισμούς διόρθωσης ανέμου πάνω από τα 50ft.
c) Πρέπει να εφαρμόσει χειρισμούς διόρθωσης ανέμου μέχρι και την προσγείωση
και να είναι πολύ προσεκτικός
d) Τίποτα από τα παραπάνω
This is more feedback!
This is the feedback!
feedback!
Κορυφή
Επιστροφή στα Περιεχόμενα